Artykuł sponsorowany

Czym różni się pedicure medyczny od zwykłego?

Czym różni się pedicure medyczny od zwykłego?

Pedicure zazwyczaj kojarzy się głównie z malowaniem paznokci, jednak może być to zabieg zarówno o charakterze pielęgnacyjnym, jak i leczniczym. Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje pedicure, które mogą być wykonywane w gabinecie kosmetycznym, a także podologicznym. Czym różni się pedicure medyczny od klasycznego? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w niniejszym artykule.

Na czym polega pedicure medyczny?

Pedicure medyczny zwany również leczniczym lub podologicznym skierowany jest do osób, które nie tylko chcą zadbać o estetyczny wygląd swoich stóp, ale również o ich zdrowie. W trakcie wizyty w gabinecie podologicznym Tatiany Waluk w Gorzowie Wielkopolskim specjalista dokładnie ocenia stan stóp przy pomocy narzędzi diagnostycznych.

Z zabiegu mogą skorzystać także osoby ze zdrowymi stopami, jednak najczęściej pedicure medyczny wykonuje się, gdy występują różnego rodzaju zmiany na skórze. Należą do nich m.in. modzele, odciski, pękające pięty czy wrastające paznokcie. Pedicure leczniczy zapobiega pojawieniu się schorzeń stóp u osób najbardziej narażonych, czyli chorujących na cukrzycę, a także sportowców. Zmiany skórne na stopach mogą występować również u osób starszych i otyłych, czy kobiet w ciąży lub noszących buty na wysokim obcasie.

Czym różni się pedicure podologiczny od kosmetycznego?

Klasyczny pedicure służy utrzymaniu stóp w dobrej kondycji. Zazwyczaj w trakcie takiego zabiegu kosmetycznego wykonuje się peeling, masaż i kąpiel stóp, jak również skrócenie czy malowanie paznokci oraz podejmuje się inne czynności pielęgnacyjne. Założeniem klasycznego pedicure jest kompleksowe dbanie o estetykę stóp i paznokci, natomiast pedicure medyczny – jak sama nazwa wskazuje – ma za zadanie pozbyć się zmian patologicznych, jak również wspomóc leczenie niektórych chorób, np. grzybicy lub łuszczycy.

Pedicure kosmetyczny jest zabiegiem pielęgnacyjnym, a pedicure medyczny łączy cechy zabiegu pielęgnacyjnego z leczniczym. W trakcie pierwszej wizyty w gabinecie podologicznym przeprowadzany jest szczegółowy wywiad z pacjentem, by dokładnie zdiagnozować problem, z którym się boryka, a w razie potrzeby zlecić konsultacje z lekarzem innej specjalizacji, np. dermatologiem. Następnie podolog określa plan terapii, czyli czynności, które będą podejmowane podczas kolejnych wizyt.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.