Artykuł sponsorowany

Na czym polega wegańska moda?

Na czym polega wegańska moda?

Kształtowanie własnego stylu ubierania się to nie tylko dbałość o to, żeby noszona odzież podkreślała atuty sylwetki i maskowała jej niedoskonałości czy komponowała się z cerą oraz wykorzystywała lubianą paletę kolorów, ale także troska, by każdy zestawiony outfit wyrażał nasz charakter i współgrał z osobistymi przekonaniami. Jednym z przejawów takiego podejścia jest zyskująca coraz większą popularność na całym świecie moda wegańska.

Co rozumie się przez modę wegańską?

Weganizm dla większości osób nie jest jedynie sposobem odżywiania się zakładającym rezygnację z produktów pochodzenia odzwierzęcego, a czymś znacznie więcej – podejściem do otaczającego nas świata, które pozwala na łączenie dbałości o swoje zdrowie z troską o los innych odczuwających istot. Weganie zwracają szczególną uwagę na to, by wszystkie wybierane przez nich produkty powstawały bez eksploatacji innych gatunków. Dotyczy to również noszonych ubrań i dodatków, które muszą być produkowane z materiałów powstających z substancji o pochodzeniu roślinnym lub syntetycznym, wytwarzanych jednak bez szkodzenia innym organizmom żywym. Moda wegańska wyklucza więc użycie niektórych tkanin np. jedwabiu czy wełny. Równie istotne okaże się to, aby przy tworzeniu poszczególnych ubrań nie korzystano z materiałów o pochodzeniu zwierzęcym np. klejów bądź barwników.

Jakie ubrania będą się zaliczały do kategorii mody wegańskiej?

Moda wegańska opiera się nie tylko na unikaniu produktów o pochodzeniu odzwierzęcym lub powstających w technologiach zakładających ich wykorzystanie, ale też wiąże się ze zwracaniem uwagi na to, czy dany wyrób jest ekologiczny i powstał w ramach przedsięwzięć zaliczanych do tzw. gospodarki zrównoważonej. Używane tkaniny, takie jak choćby len lub bawełna muszą być w pełni ekologiczne, a więc pochodzić z upraw zakładających racjonalne wykorzystywanie wody oraz niestosowanie środków ochrony roślin niszczących ekosystem. Równie istotna będzie lokalna produkcja gotowych wyrobów – np. szycie ubrań w krajach, gdzie są one sprzedawane, co pozwala na uniknięcie emisji CO2 przy ich transporcie. Znakomitym przykładem kolekcji, które można określić mianem mody ekologicznej są oferowane przez firmę MODOROTA bawełniane koszule, dostępne w atrakcyjnych kolorach i zróżnicowanych wzorach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.